maandag 3 augustus 2015

De Franse kapper

Voor mij is het spannend en echt leuk om tijdens mijn vakantie in Frankrijk naar de kapper te gaan. Dit jaar was het vooraf even afzien. Het laatste weekend voor onze vakantie werd het erg warm in Nederland en ik had nog een optreden met ons orkest en mijn haar was gewoon heel erg hard aan een knipbeurt toe. Met een dot extra wax en een aantal mini knijpertjes in het haar heb ik de warmte en het concert doorstaan.


Eenmaal een beetje tot rust gekomen op ons vakantieadres heb ik een afspraak gemaakt bij de plaatselijke kapster. Ik doe dit zo graag omdat de Franse vrouwen mooie verzorgde coupes in het haar hebben. De Franse vrouw is over het algemeen zeer verzorgd en besteedt aandacht aan het haar en de kleding. Ik heb mijn haar twee jaar geleden door dezelfde kapster laten knippen en toen was het ook heel erg goed bevallen. Ze hebben een andere hand van knippen, ze komen van een andere school. Waarschijnlijk de Franse kappersschool ;) ze knippen de kruin wat korter en meer met plukjes.

Spannend is het omdat het overleggen met de kapster natuurlijk allemaal in de Franse taal moet gebeuren. Fransen spreken over het algemeen weinig Engels en met een beetje geluk alleen nog maar op de camping. Zelf kan ik met goed redden met de Franse taal en ik vind het ook gewoon leuk om een praatje te maken. Voor mij is het een sport om met wie dan ook een praatje te beginnen en weer nieuwe woorden te leren.



Naar de kapper neem ik in een foto mee, van het door mij gewenste kapsel en de rest moet ik zelf onder woorden brengen. Spannend en leuk dus en ik was weer zeer tevreden en blij.


We begrepen elkaar. Exactement comme je veux, zei ik tegen de kapster toen ze klaar was en er brak een grote glimlach door op haar gezicht. Missie geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten