maandag 11 juli 2016

Stijladvies M/V

Een stijladvies bestaat feitelijk uit meerdere onderdelen.

Allereerst de analyse van het lichaam, dan het passen van meegebrachte kledingstukken, het bijhouden van het stijlwerkboek en het bepalen van de persoonlijkheid. Hier bespreek ik ook je beste accessoires, de kapsels en je beste brilmontuur.

Met een stijladvies streven we ernaar om met behulp van kleding de illusie te wekken van een perfect figuur. Sterke punten mogen een accent, aandachtspunten geven we met kleding juist minder aandacht.

Het gaat niet direct over de laatste modetrends, maar om stijlvol kleden op de lange termijn. Elegantie is soms aangeboren, maar je kan je zeker ook leren. Velen van ons hebben zo weinig zelfvertrouwen, dat ze denken dat het toch nooit zal lukken om elegant te worden. Dat is een gemiste kans, want je goed kleden gaat niet over de weegschaal of over geld. Het gaat erom dat je je zo leert kleden dat je erop je voordeligst uitziet. Als je eenmaal weet wat je vooral niet moet dragen, ligt er een weg voor je open.
Helaas zien vrouwen vaak alleen maar minder mooie kanten van hun lichaam. Dan staan ze bij mij voor de spiegel en durven amper naar zichzelf te kijken. Als ik ze dan aanspoor om te kijken, gaan ze zichzelf verdedigen waarom ze er zo uit zien. Het zal niet de eerste keer zijn, dat vrouwen hard en meedogenloos over zichzelf zijn.  Als ik ze dan wijs op de mooie kanten, staren ze ongelovig naar hun spiegelbeeld. Ze pruttelen nog wat en zoeken nog naar tegen argumenten.

Als we dan starten met de doorpas van de meegebrachte kleding, valt me vaak op hoe vrouwen vast blijven zitten in oude denk patronen.  Ik laat je zien, hoe je lijf echt in elkaar zit. Ik geef je tips om te pronken met je goeie kanten en leer je om niet meer in oude fouten te vervallen. Als je weet waar je sterke punten zitten, durf je ze te laten zien. Zolang je je aan deze regels houdt, hoef je niet meer direct op de mode te letten, want dan zie je er elke dag goed uit. Met kleur en met kleding. Een mooi uiterlijk, laat je mooi voelen. 

Natuurlijk is er geen enkel bezwaar om met de laatste modetrends mee te gaan, maar altijd vanuit je eigen figuur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten